سیستمهای تهویه مطبوع -air conditioning

آذین تهویه یکی از برند های شناخته شده در بخشی از کشور می باشد که انواع تجهیزات تهویه مطبوع و سیستم های برودتی و گرمایشی را تولید و تامین می نمایید.

سیستمهای تهویه مطبوع -air conditioning

آذین تهویه یکی از برند های شناخته شده در بخشی از کشور می باشد که انواع تجهیزات تهویه مطبوع و سیستم های برودتی و گرمایشی را تولید و تامین می نمایید.

تصفیه آب برج خنک کننده

اهمیت تصفیه آب برج خنک کننده :

همانطور که می دانید برج خنک کننده ( کولینگ تاور ) بر پایه و اساس تبخیر قسمتی از آب ورودی و خنک شدن ان عمل می کند و همین عامل با عث افزایش املاح و سختی بیشتر آب میگردد به همین خاطر انتخاب آب مناسب برای ورودی و آب جبرانی برج خنک کننده اهمیت زیادی دارد در صورتی که در منطقه ای هستید که آب مناسب در اختیار ندارید باید در سیستم تصفیه آب برج خنک کن دقت لازم را داشته باشید تا عمر دستگاه شما به حداکثر برسد و از مشکلات کولینگ تاور از قبیل رسوب گرفتگی پکینگ ها وقطعات برج خنک کن در امان باشد.

هنگامی که استفاده از سیستم تصفیه آب برج خنک کننده را انتخاب کردید، بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید که تعمیر و نگهداری مورد نیاز را نادیده نگیرید. آب رشد باکتری را در خود حمل می کند، چه از طریق شیر آب جریان داشته باشد و چه از طریق یک برج خنک کننده جریان یابد. اگر این آب در اسرع وقت تصفیه نشود، ممکن است زنگ بزند و خورده شود و رسوباتی در داخل تجهیزات تصفیه آب ایجاد شود. به همین دلیل سیستم تصفیه آب برج خنک کننده بسیار مهم است.

مشکلات ناشی از عدم نگهداری از برج خنک کدامند؟

هنگامی که سیستم آب برج خنک کننده خود را به درستی نگهداری نکنید، متوجه خواهید شد که مشکلات مختلفی به وجود می آید. این مشکلات می تواند شامل تشکیل رسوب، خوردگی و رسوب بیولوژیکی باشد. وحتی امکان دارد کلیت ساختار کولینگ تاور شما تحت تاثیر این رسوب ها قرار گیرد.

مشکلات با تشکیل مقیاس:

رسوب چیزی است که هنگام مسدود شدن جامدات مرطوب در لوله ها ایجاد می شود. این ترازو از گرما و آب سرد ساخته شده است که حاوی مواد معدنی بسیار بالایی است. این سپرده ها در طول زمان به افزایش خود ادامه خواهند داد. اگر این رسوبات روی سطح تبادل گرما شروع به تشکیل شدن کنند، در نهایت مسیرها را مسدود کرده و سرعت سیستم را کند می کنند. برج خنک کننده نیز می تواند تحت تأثیر رسوبات مقیاس قرار گیرد. اگر رسوبات جریان حوضه را مسدود کنند یا برج خنک کننده را پر کنند، مشکلاتی به وجود می آید.

انتخاب استفاده از سیستم تصفیه آب برج خنک کننده به جلوگیری از مشکلات رسوبات رسوب کمک می کند. این یک راه بسیار مقرون به صرفه برای شما برای درمان مشکلاتی است که دارید، اما همچنین هزینه نگهداری و تعمیر و نگهداری خود سیستم برج خنک کننده را کاهش می دهد. عمده پولی که هر ساله صرف برداشتن رسوبات ترازو از داخل می شود.

خوردگی داخل برج خنک کننده و پوسیدگی فلزات :

هنگامی که فلز شروع به حل شدن می کند، چیزی به نام خوردگی دارید. اثرات اکسیداسیون فلز را به طور قابل توجهی تجزیه می کند. خرابی باعث می شود سیستم با سرعتی سریعتر از حالت عادی تخریب شود. نکته اصلی این است که وقتی فلز شروع به شکستن می کند، استحکام فلز و ضخامت فلز کاهش می یابد. ساختار فلز دیگر نمی تواند در برابر فشاری که برای آن طراحی شده است مقاومت کند و گودال ها و دهانه ها در فلز ایجاد می شوند.

یک سیستم برج خنک کننده به جلوگیری از وقوع خوردگی کمک می کند. بهترین درمان برای خوردگی، درمان ازن است. روش های دیگری نیز وجود دارد که به همان اندازه خوب عمل می کنند.شما می توانید از راههای بیشتری برای خوردگی قطعات کولینگ تاور اجتناب کنید.

افزایش مشکلات با رسوب بیولوژیکی

مشکلات رسوب بیولوژیکی زمانی رخ می دهد که آب برای مدت طولانی استفاده نشده و رها شده باشد. وقتی آب بدون مراقبت رها شود، پتانسیل تشکیل باکتری، قارچ، جلبک و تک یاخته را دارد. میکروارگانیسم ها در نهایت به نسبت های زیادی در آب می رسند و باعث ایجاد یک لایه بیولوژیکی در سطح آب می شوند. خلاص شدن از شر این فیلم بسیار سخت است. این همان چیزی است که به عنوان رسوب بیولوژیکی شناخته می شود.

مشکلات رسوب بیولوژیکی معمولاً بدترین مشکلی است که می توانید در سیستم برج خنک کننده با آن مواجه شوید. مشکلاتی که ممکن است با رسوب بیولوژیکی رخ دهد عبارتند از انتقال حرارت کم، پر کن می تواند به درستی کار نکند، جریان آب در پکینگ ها و لوله های برج خنک کن می تواند محدود یا مسدود شود، یا خوردگی می تواند از میکروارگانیسم های موجود رخ دهد. همچنین می تواند برای افرادی که از آن استفاده می کنند، مشکلاتی را برای سلامتی ایجاد کند.

استفاده از سیستم رسوب زدای آب برج خنک کننده به رهایی از این مشکل خاص کمک می کند. وقتی یک سیستم خوب خریداری می کنید، باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و هر موجود دیگری که نباید در آب باشد را از بین می برد. سیستم خنک کننده کمک می کند تا رسوبی که مشکلی با تأثیرات بیولوژیکی در آب است ایجاد نشود. وقتی این چیزهای ناپسند از آب حذف شوند، قطعاً کیفیت آب و همچنین جریان آب از طریق برج مدار باز را بهبود می بخشد.