سیستمهای تهویه مطبوع -air conditioning

آذین تهویه یکی از برند های شناخته شده در بخشی از کشور می باشد که انواع تجهیزات تهویه مطبوع و سیستم های برودتی و گرمایشی را تولید و تامین می نمایید.

سیستمهای تهویه مطبوع -air conditioning

آذین تهویه یکی از برند های شناخته شده در بخشی از کشور می باشد که انواع تجهیزات تهویه مطبوع و سیستم های برودتی و گرمایشی را تولید و تامین می نمایید.

روشهای کاهش صدای اگزاست فن و هواکش

کاهش صدای اگزاست فن سانتریفیوژ

روش کاهش صدای اگزاست فن چگونه است؟انتخاب و خرید یک اگزاست فن به خودی خود کاری مهم است تا بتوانیم برای محل زندگی  یا محیط کار تهویه مناسب داشته باشیم. ولی غم انگیز است که ما هزینه کنیم و دستگاه را نصب کنیم ولی پس از روشن کردن اگزاست فن متوجه شویم که صدای هواکش نصب شده به قدری زیاد است که موجب صلب آسایش ما و همسایگان می شود. ودر چنین حالتی باید دستگاه نصب شده را بخاطر صدای زیاد اگزاست فن خاموش نمود. 
موارد متعددی از مشتریان با شرکت ما تماس می گیرند و از اینکه اگزاست فن تهویه پر سر و صدای دارن گلایه می کنند. همه آنها به دنبال یک راه حل هستند تا بتوانند صدای فن را هر طور که شده کاهش دهند. معمولا در مناطق مسکونی این موارد بیشتر گزارش می شود. مثلا یک آشپزخانه یا رستوران که در مرکز شهر وجود دارد و از یک اگزاست فن سقفی 4 اسب بخار برای تخلیه هوای گرم و بوی غذای آشپزخانه خود استفاده می کنند بخاطر صدای زیاد اگزاست فن سانتریفیوژ با ساکنین اطراف دچار مشکل شده است و مجبور است این مشکل را هرچه سریع تر رفع نمایید. نمونه های مشابه دیگر نیز وجود دارد که تعدادشان کم هم نیست.
خوب راه حل چیست ؟ چگونه باید صدای اگزاست فن را کم کنیم؟ چطور می توان یک اگزاست فن بدون صدا یا کم صدا داشت ؟ از کجا می شود یک هواکش سایلنت تهیه نمود ؟
اولین راه حل این است که قبل از انتخاب و خرید هواکش برای محل خود با کارشناس مربوط به همین حوزه مشورت کنیم و با توجه به مکانی که قرار است اگزاست فن در آن نصب شود. نسبت به میزان صدای تولیدی فن مورد نظر اطلاعات کافی را از تولید کننده یا فروشنده دریافت نماییم.
در صورتی که در مناطق مسکونی هستیم و یا در مرکز شهر فست فود یا آشپزخانه داریم بهتر است از اگزاست فن های دور پایین و کم صدا استفاده نماییم.
معمولا اگزاست فن های 900 دور صدای کمتری نسبت به اگزاست فن های 1400 و 2800 دور دارند و می توان به راحتی از آنها در این مناطق استفاده کرد.
 در صورتی که مجبور به استفاده از  فن های بزرگتر هستیم می توان از اینورتر برای کنترل دور پروانه اگزاست فن سانتریفیوژ استفاده نمود تا میزان مصرف برق و میزان صدای فن را بتوان کاهش داد.
استفاده از اگزاست فن های فولی تسمه که دور پروانه را کاهش میدهند نیز می تواند در پایین آوردن صدای تولیدی فن به ما کمک کنند.
استفاده از باکس سایلنت اگزاست فن و عایق صوتی هواکش حلزونی نیز کارساز است ولی هزینه بیشتری را دارد.
استفاده از صدا گیر و سایلنسر نیز یکی دیگر از راه های کاهش صدای اگزاست فن سانتریفیوژ می باشد.


همان طور که ملاحظه فرمودید راههای هستند که می توان صدای اگزاست فن را کاهش داد ولی نکته مهم قبل از همه اینها دقت کافی در زمان خرید است . شما به عنوان کسی که قرار است در یک مطقه خاص از اگزاست فن سانتریفیوژ استفاده نمایید باید تمام محدودیت ها را در نظر بگیرید و سپس با توجه به آن محدودیت ها اقدام به سفارش و خرید اگزاست فن نمایید.
مشاورین گروه صنعتی آذین تهویه به شما پیشنهاد می کنند حتما قبل از خرید هواکش مورد نظر، مشاوره لازم را دریافت نمایید و البته برای کم کردن هزینه اولیه اقدام به خرید اگزاست فن های کم کیفیت و پر سرو صدا نکنید.
انجام  کمی هزینه بیشتر در ابتدا برای شما خیلی بهتر خواهد بود تا اینکه بعدا برای کنترل و کاهش صدای فن چندین برابر بخواهید هزینه کنید.

بیشتر بخوانید>>>> راهنمایی انتخاب اگزاست فن سانتریفیوژ و اکسیال


انواع سیستم انتقال قدرت در اگزاست فن :

در انواع فن های مکنده و دمنده می توان از روش های مختلفی برای اتصال موتور به پروانه جهت انتقال نیروی موتور به پروانه جهت گردش فن استفاده نمود در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم تا ببینیم هرکدام چه خصوصیاتی دارد.
بیایید جوانب مثبت و منفی هر طرح را تجزیه و تحلیل کنیم:

مدل اول انتقال قدرت موتور به پروانه اگزاست فن  کوبل مستقیم (پروانه روی شفت موتور)

 برای سرویس موتور الکتریکی (تعویض گریس در یاتاقان ها یا تعویض یاتاقان ها، تعویض موتور الکتریکی و غیره)، لازم است فن را به طور کامل در آورید، چرخ را از محور موتور خارج کنید. همه این فعالیت ها زمان زیادی می برید
پس از خارج کردن چرخ از شفت موتور، معمولاً لازم است پروانه فن را بالانس نمایید. زیرا در هنگام جدا کردن، ممکن است صندلی های شفت موتور و توپی چرخ دچار اختلال شود. انجام این کارها مستلزم مشارکت متخصصان بالانس پروانه و تعادل فن یا در دسترس بودن تجهیزات تعادل است.

ادامه مطلب در بخش اخبار سایت آذین تهویه در لینک زیر

مقاله کاهش صدای اگزاست فن 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد